17 Aralık 2009 Perşembe

Yeni bir Yaşayış biçimi ya da yeni bir Referans kaynağı Haline gelen BLOG ve BLOGCULAR

Şirket Blogları

Kısaca “İnternet Günlüğü” olarak tarif edilen ve çok çeşitli konuların ele alındığı bloglar, kısa zamanda internetin en popüler alanları arasında kendine yer buldu.

Yayınlanmakta olan 50 milyonun üzeinde blog olduğu düşünülürse, internet kullanıcılarının önemli bir kısmının en az bir konuda blogu bulunuyor diyebiliriz. Blog sahibi olmayanların ise müdavimi olduğu, içeriğine en azından yorumlarıyla katkıda bulunduğu bloglar var. İnternette gezinirken kişiler dışında okulların, köylerin, mahallelerin, siyasi grupların, çevrecilerin akla gelecek herkesin bloguna rastlamak mümkün.

Blog konusunu fazla uzatmadan, nispeten daha yeni kavramlar olarak karşımıza çıkan pazarlama ve şirket blogları konusuna geçmek istiyorum. Günümüzde bloglar paylaşım ortamları olarak, iletişim ve etkileşim tercihlerinde yükselişini sürdürüyor. Özellikle blog okuyan ve yazan kitleyi “hedef kitle” olarak kabul eden teknoloji şirketleri blogger kitlesine ulaşmaya çalışıyor. Bu çaba artan blog ve blogger rakamlarına bakılırsa daha anlaşılır hale geliyor. Birçok şirket, çalışanları ve iş ortaklarının kullanımı için ve tabiki müşterileri için bloglar oluşturuyor. Bazı teknoloji şirketleri ise ürünlerini hakkını vererek kullanan ve tanıtan bloglara sponsor oluyor. Bunlar bilişim sektörü açısından olduğu kadar, pazarlama sektörü açısından da önemli ve çok yeni gelişmelerdir.

Corporate Blogs olarak bilinen şirket blogları çalışanlar ve iş ortaklarının iletişimini sağlamasının yanı sıra son kullanıcıların-tüketicilerin tecrübelerini paylaştığı, şirketten isteklerini sıraladığı alanlar olarak da öne çıkıyor. Tecrübe paylaşımlarının yapıldığı bloglara örnek olarak, THY’nin yeni kullanıma açtığı, Yolcunun Seyir Defteri’ni verebiliriz. http://www.thy.com/tr-TR/corporate/blog/index.aspx adresinde yayınlanan blogda şu an yolcuların uçuş tecrübeleri aktarılıyor.

Son dönemde şirketler tanıtıcı veya kendini anlatan blogların yanı sıra blog marketing’i müşteri dinleme aracı ya da bir pazarlama yaklaşımı olarak kullanıyorlar. Yani deyim yerindeyse blogların gücünden faydalanma yoluna gidiyolar.

Corporate Bloglar, özellikle arama motorlarında işletme ve ürünün görünürlüğünü artırırıken, müşterinin anlık geri dönüşüne imkan tanıyor. Marka yaratmada pozitif etkisi oluyor ve tanıtım maliyetlerini de azaltıyor.

Kişisel blogların aksine şirket bloglarını sıkı bir şekilde takip etmek gerekiyor. Blogları iyi düşünerek, planlayarak oluşturmanın yanı sıra etkin bir şekilde kullanmak da çok önemli.

Örneklere baktığımızda bazı şirketlerin bloglarının satışları artırmak amacıyla oluşturulduğunu gözlemliyoruz. Yurt dışında örnekleri görülen bu tür pazarlama blogları Türkiye için yabancı sayılır. Türkiye’de nispeten daha yaygın olan işletme blogları, müşteriyi ve ihtiyaçlarını anlamaya yöneliktir.

Konu, kapsam ve amaçlanan ne olursa olsun, blogun profesyonel bakış açısıyla ve blogger’ların isteklerinin farkında olarak tasarlanması çok önemlidir.
var addthis_pub="cengizh";
http://www.workcube.com

2 yorum:

samishleck dedi ki...

sercancım blogun hayırlı olsun. bence çok güzel ve yerinde bir aktivite olmuş. tebrik ederim . blog pazarlama ile ilhili benim de bir yazım var. ona da göz atarsan sevinirim. link burda: http://samishleck.blogspot.com/2009/09/blog-pazarlama.html

işdünyasınadoğru dedi ki...

Teşekkür ederim. Sami senin blogunu bağaya yakından takip ediyorum. Çünkü pazarlama kelimesini ne zaman duysam çevremde aklıma gelen ilk isim sen oluyorsun.Yazılarını da çok beğeniyorum. Desteğin için tekrar teşekkür ederim.