28 Mart 2010 Pazar

Dış Ticaret Akademisi Çalışmalarım...

Uzun zamandan sonra artık oturmalı ve bloğuma yazılarımı yazmaya başlamalıyım dedim. Çalışmakta olduğum kurumda sadece İngilizce Öğretmenliği yapmıyorum. Bunun yanında Eğitim kurumunun Pazarlama Koordinatörü’yüm. Yakında başlayacak Dış Ticaret kursumuzun tanıtımı, reklamı, broşür ve katalog hazırlanması ile bayağıdır uğraşıyorum. Sonunda bunların hepsi bitti ve ben 1 hafta da olsa bir oh çekebileceğim. Bu yorucu ama beni heyecanlandıran tüm zamanımı bloğumda paylaşmak istiyorum;


"Kataloğumdan Örnekler "


Dış Ticaret Kursunun başlangıç tarihini belirledikten sonra ilk yaptığımız şey ilgi çeken, sıkmayan, gösterişli ve eşi olmayan bir katalog ve broşür hazırlama kararı aldık. Daha önce de bir Dış Ticaret kursunda çalışmış olduğumdan ve oradaki tüm hazırlık aşamalarında da aktif rol almış olmanın verdiği bir fikir kayması yaşadım. Bu da bu hazırlıkların biraz uzamasına neden oldu. Çünkü aklım hep oradaki yaptığımız çalışmalara kayıyordu. Sloganlar, resimler, içerik hazırlanması gibi… Nihayetinde çok güzel ve farklı bir tasarımla harika bir katalog yapabildim. Broşür için ise yakın bir arkadaşımla müthiş bir beyin fırtınası yaparak yine harika ve gösterişli bir broşür yarattık. Her anı benim için ayrı bir heyecan ve sonrasını düşündüğüm de ise inanılmaz bir sevinç kaplıyordu içimi. Kataloglar bittiğinde ise arkasından Anadolu Üniversitesi ve Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi’nde tanıtım için stant ayarlaması yaptık. Asıl iş ve heyecan bundan sonra başladı zaten.


"Stant Çalışmalarımız "


Stant öncesinde biraz Pazar araştırması yaptım. Tüm çevremi ve onların çevrelerini de yoklayarak bir network genişletmesinde bulundum. Arkasından stant için gerekli görüşmeleri Anadolu Üniversitesi Rektörlüğü ile görüştükten sonra; bir arkadaşımın isteği ile farklı bir yol izledim. İİBF yıl-kom ( İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yıllık Komitesi) benden onlara mezuniyetleri için sponsor olmamı istediler. Bunu kurumumla görüştükten sonra, eğer bana üniversite içerisinde 2 günlük bir stant imkanı sağlalar ve tüm aktivitelerinde reklamımı yapmaları şartı ile sponsorluklarını kabul ettim. Tabi bu benim çokta işime gelen bir şey oldu. Yıl-kom sayesinde bir çok öğrenciye ulaştım ve databasemi beklediğimden fazlasıyla aldım. Tüm bunlardan sonra bir tanıtım günü gerçekleştirmeye karar verdik. Eskişehir’de bulunan şık bir otelin konferans salonunu kiraladık ve “ Biz Kimiz? Ne Yapıyoruz?” sorularına İhracat Uzmanlarımız eşliğinde öğrencilere tanıtmaya başladık. Sonuç mu mükemmel beklediğimiz rakam minimum 15 maksimum 25 idi. Şuanda kayıtlı 35 öğrencimiz var. 10 Nisan 2010 da eğitimimiz başlıyor ve ben şimdiden o günü bekliyor ve öğrencilerin tepkilerini merak ediyorum.


"Tanıtım Toplantımız ve Öğrencilerle Olan birebir Görüşmeler"
Tüm bu süreç hiç de yazdığım kadar ile kalmadı tamı tamına 2 ayımı dolu dolu aldı. Gece yarılarına kadar yaptığımız toplantılar ve reklam şirketinde tasarım süresince sabahlamam ve sonrasın derse gidip İngilizce anlatmam sadece gözükmeyen tarafı; ama ben pazarlamacıyım ve iyi bir pazarlamacı olmayı hedefleyen çılgınlardanım. Hiç de öle masa başında oturup fikir yürüteceklerden değilim. Ben fikirlerimi yolda yürürken Kahve Dünyası’ndan aldığım French Press Santos kahvemle yaparım. Duyduğum okuduğum ve gördüğüm şeyleri uygulayarak yaşayanlardanım. Ben işime AŞIĞIM. Çünkü pazarlama aşktır ve aşkla yapılır...






4 yorum:

serrose dedi ki...

Canim benim bol sans yolun hep acik olsun :)
bu yogunluk arasinda benii biziii unutmaaaa

Koç Gibi Adam dedi ki...

Teşekkür ederim Serrose'um. Yoğunluğumun arasında bile tek siz varsınız...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

ya ne güzel işler yapıyorsun yaa, imrendim doğrusu. enerjine, aşkına nazar değmesin. tütütü maşallah :))

Koç Gibi Adam dedi ki...

Teşekkür ederim Frambuazlı Ruh Pastası. Umarım hep böyle gider:))