28 Mayıs 2010 Cuma

Açıcı Bir Röportaj...


Mason ve Masonluk kavramlarını duyan hemen hemen bir çok insanın ilk yaklaşımı kötü bir ön yargı ile besleniyor. Bu gerçekten de böyle mi? Yaklaşık 1,5 senedir bu kavramlar hakkında ve onların kardeşliği ile ilgili araştırmalarda bulundum. Sonunda da şunu gördüm. Bu ön yargıların tek bir sebebi var bilgisizlik.

Nihayetinde bana bu konu ile yardımcı olabilecek kişileri buldum ve ellerinde olan bir röportajı da sitemde yayınlamak üzere bana izin verdiler. Başta Masonlar.org Adminine ve ekip arkadaşlarına teşekkürlerimi sunarım...

* Admin: Neden Mason oldun?
A.E.: Başvurumu yapmadan önce oldukça kapsamlı bir araştırma yaptım ve hayat felsefeme uygun olduğu için katılmak istedim

* Admin: "Masonluk" Kelimesini ilk nerede ve kaç yasinda duymuştunuz?
A.E.: Tam olarak duyduğum yaşımı hatırlamıyorum ancak çok küçük yaşlarda diyebilirim.Babamın en samimi arkadaşlarından birisi masondu ve onunla sık sık görüşürdük.Kendisini çok severdim.

* Admin: Size Mason oldugunu kendisimi söylemişti?
A.E.: Evet. Aslında babamında katılmasını istemişti ozamanlar ancak babam işi gereği çok istemesine rağmen katılamamıştı.

* Admin: Derecenizi öğrenebilirmiyim?
A.E.: 1.derece çırak masonum

* Admin: Daha çok yenisiniz. Masonlugun iyi ve size faydali topluluk olacağından nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz? Genellikle alt derecelerdeki Masonların birşey bilmediğini ve üst derecelere çıktıkça çok yanliş olaylar görüldüğü söylenir.
A.E.: Bu tip bir şey hiç duymadım.Ancak şunu söyleyebilirim ki yapım gereği çok fazla araştırma yapmadan sadece kulaktan dolma bilgilerle hiç bir işe kalkışmam. Bu konu ile ilgili oldukça fazla araştırma yaptım.Tam tersine üst derecelere çıktıkça herşeyin çok daha anlamlı ve güzel olacağını düşünüyorum.

* Admin: Peki bu güzellik neden sadece erkekler icin?
A.E.: Masonluğun eski geleneklerinden ötürü kadınların mason olarak kabul edilmemesinden kaynaklanıyor.

* Admin: Masonluğun amacı nedir?
A.E.: Masonluğun amacı insanın kendisini yetiştirip geliştirerek hem kendisine hemde tüm insanlığa faydalı olabilecek bir hale getirmektir.

* Admin: Aileniz Mason oldugunuzu biliyormu? Bu konuda ne düşünüyorlar?
A.E.: Tabii ki... Ailemin zaten bir çok mason dostu mevcut özeliklede babamın.Bu sebepten kabul edildiğim anda ailemde en az benim kadar memnun olmuştu.

* Admin: Teklif mi geldi sizmi başvurdunuz?
A.E.: Babama benim Mason olmam konusunda teklif geldi oda bana iletti ancak ben zaten daha öncede kendisine bu niyetimden bahsetmiştim.

* Admin: Ne kadar süre Mason olmayi düşünüyorsunuz? Masonluğu ne zaman (hangi koşullarda) bırakırsınız?
A.E.: Masonluk bırakılamaz.Zaten bende böyle bir amaç ile girmedim.Masonluk artık benim için bir yaşam tarzı olacak ve sağlığım ve imkanlarım el verdiği müddetçe gidebildiğim kadar gideceğim.

* Admin: En beğendiğiniz, örnek aldığınız (idolunuz) olan Mason kimdir?
A.E.: C…. Üstad ve şu anki Locamın Üstadi Muhteremi. İkiside çok değerli ve inanılmaz iyi kalpli insanlardir. Ancak C.….Üstad ne yazık ki çok uzun süre önce genç yaşta Ebedi Maşrık a intikal etti.

* Admin: Masonluğun amacını açıkladınız. Peki sizin Masonluktaki amacınız nedir?
A.E.: Masonluktaki amacım hayattaki amacım ile aynı.Yani kendimi mümkün olduğu kadar geliştirmek ,olgunlaştırmak vede edinimlerimi yardıma ihtiyacı olan insanlarla paylaşmak.

* Admin: Bir fakirinde hayattaki amacı kendini geliştirmek, olgunlaştırmak insanlığa yardım olamazmı? Neden Fakirleri aranıza almıyorsunuz?
A.E.: Çok olgun ve hatta insan olarak bir çok zenginden daha nitelikli fakirler vardır ancak fakir insanlar kendi geçim dertleri ile çok fazla meşgul olmak zorundadırlar.Bu onların kendilerine ve diğer insanlara ayırabilecekleri çok fazla enerjileri olamamasından kaynaklanır.

* Admin: Peki gelelim, sizlerin konuşmaktan en cok kaçtığı konulara... Toplantılarınızda neler yapıyorsunuz?
A.E.: Toplantılarımızın bazılarında loca işleri ve gündemdeki maddeler görüşülür bazılarında ise masonlukla ilgili çalışmalar yapılır.Kardeşler hazırladıkları tezleri sunarlar

* Admin: Kardeşleriniz hangi konularda nasil tezler hazırlıyorlar? Ritüellerde tezler mi gösteriliyor yani?
A.E.: Tezler her kardeşin ilgi duyduğu konularla ilgili olarak veya derece atlamak için loca tarafından bir kardeşe verilen bir konu hakkında olur. Ritüeller ise tamamen farklı bir konu.Ritüellerimizle ilgili bir bilgiyi buradan açıklayamam.

* Admin: Neden?
A.E.: Masonlukla ilgili konular haricilere açıklanamaz bu bizim en önemli kurallarımızdandır

* Admin: Bu gizliligin nedeni nedir? Gizlenmedende, yardım yapılamıyor mu? Yada gizlenmedende, insanlar geliştirilemiyor mu?
A.E.: Bu tam olarak bir gizlilik değildir.Kapalılık demek daha doğru olacaktır.Ne yazıkki insanların bazıları masonları çok yanlış bir şekilde tanıyor ve bu da bizim için tehlike oluşturabiliyor.Ayrıca bir insanın kendisi ile ilgili bir konuyu yada durumunu diğer insanlara açıklamak istememesi temel bir insan hakkıdır. Sonuç olarak en basit bir derneğe gittiğiniz zaman bile kapısında üyeler dişinda kimse giremez yazısını görürsünüz.

* Admin: Rituel, Ayin demektir. Ayin ise, dini tören demektir. Masonluk bir din değil sanıyordum. Bir din değilse neden Ritüelleri var?
A.E.: Masonluk kesinlikle bir din değildir.Ancak masonlar bütün dinlere ve inançlara saygılıdırlar. Kimseye bu konu ile ilgili baskı yapılamaz veya fikir empoze edilemez hatta locada din ve siyaset konularında konuşma yapmak yasaktır. Ritüelleri olmasının sebebi geçmişten gelen geleneklere bağlı olmasındandır ve masonik öğreti bir takım sembollerle verilir.Bunun sebebi ise semboller ve alegoriler ile desteklenmiş bir öğretinin daha iyi anlaşılıp kavranılabilmesidir. Yaptiğimiz çalismalari ve yardımları kutsal olarak kabul ettiğimiz için bu calişmalara ritüel diyoruz. İşin enteresan tarafı Türkiye’de hangi kitapçıya giderseniz gidin masonlukla ilgili kitaplar anti masonik kitaplar dahil din kitapları bölümüne konuluyor Bunun diğer insanların masonluk hakkında çok az bilgiye sahip olmasından kaynaklandığını düşünüyorum.

* Admin: Peki neden çok az bilgiye sahipler? Bunun suçu sizce kimde? Yani Türkiye’de halktan birisi ekonomiyi bildiği kadar dahi Masonlugu bilmiyor. Bu nasıl düzeltilebilir?
A.E.: Az bilgiye sahip olunmasının sebebinin, Masonluğun yakın zamana kadar kendisini anlatmaya ve tanıtmaya gerek duymamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Bu durum Anti masonik çevrelerin eline ne yazıkki koz verdi ve gerçek dışı şeyler yazıp insanları yanlış bilgilendirdiler. Bunu düzeltmek için şu anda Masonlar halka doğruları anlatmaya çalışıyor ve Masonluğun ne olduğunu kendi resmi internet sitelerinden de duyuruyorlar.

* Admin: Mason Mahfili Derneği ile ilgili yorumlarınız nelerdir?
A.E.: Mason Mahfili Derneği Dünya Masonluğu tarafından Düzenli kabul edilmiş bir dernek değildir. Çünkü Masonluğun tüm landmarklarını uygulamamaktadırlar.Dolayısı ile ne ben nede diğer kardeşler tarafından Mason olarak kabul görmezler ve toplantılarımıza katılamazlar.

* Admin: Mason ile Harici arasindaki kişilik ve karakter farklari nelerdir?
A.E.: Bir Mason ile bir harici arasında her zaman büyük bir fark olduğunu söylemek yanliş olur.Sonuçta en az bir Mason kadar iyi özelliklere ve karektere sahip olan haricilerde vardır. Ancak Masonlar mason olabilmek için uzunca bir araştırmadan sonra kabul edilen seçilmiş kişiler oldukları için bir çoğu sözü edilen erdemlere sahip oldukları düşünüldüğunden dolayı Mason olabilmişlerdir.

* Admin: Kurtlar Vadisi dizisi ile ilgili yorumlarınız nelerdir? Bildiginiz gibi o dizideki bazi karakter ve sahnelerin Masonluk ile ilgili olduğu söyleniyor.
A.E.: Aslında benimde ilgi ile takip ettiğim bir dizi. Ancak dizinin geçmiş bölümlerinde yayınlanan bazı sahnelerin Masonluk ile ilgili olduğunu iddia eden kişilerin bilgisiz kişiler olduklarını düşünüyorum. Sonuçta bir kişi bir örgüt kurup garip bir takım kostümlerle ayinler düzenleyip Mason olduğunu iddia ederse buna ancak gülünür. Ancak ne yazık ki bu tip sahneler bilinçsiz halk üzerinde anti masonik bir etki yapıyor

* Admin: Anlıyorum. Sanırım bu kadar yeter. Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim Kardeşim.
A.E.: Ben çok teşekkür ederim Üstadım. Umarım başarılı olabilmişimdir

* Admin: Güzel cevaplar verdiniz. Bence bilgi dolu bir yazı olacak.
A.E.: Teşekkürler

3 yorum:

Bana Sıkça Yaz dedi ki...

Masonlar 3. logo enerjisini kanalize ettiklerinden kadınlar mason locasına üye olamazlar ama maalesef Masonluk miadını tamamlamaya başladığından, bazı üyeler, locaya kadınların alınmamasını maalesef, olası kadın erkek ilişkilerinin localarını bozacağı gibi Masonluğun temel felsefesi ile bağdaştırmayan bir noktaya dayandırıyorlar.

Koç Gibi Adam dedi ki...

Evet Kadınlar Mason Localarına alınmazlar. Masonlar kadınların bilge ve kutsal olduklarına inanırlar ve bu eğitime ihtiyaçları olmadıklarını düşünürler tabi liste daha çok fazla uzar. Senin düşüncen nedir?

Bana Sıkça Yaz dedi ki...

Kadın da erkek gibi doğuştan bilge ve kutsal değildir. Sadece kanalize etmesi gereken başka bir logo enerjisi vardır. İnsanda 3 logo enerjisi bulunur, irade, aşk-bilgelik, zeka. Tarihteki her okul, bu enerjilerden birini ya da tümünü kanalize etmeye çalışır. Masonlar ve Ahiler örneğin, 3. logosu, yani zekayı kanalize ederler. Bacıyan-ı Rum gibi, Vesta Bakireleri gibi okullar ise 2.. logosu kanalize ederler.

Bu arada, headerdaki fotograf çok anlamlı olmuş. İş dünyası insanı alkolik yapar !

:)